kolmapäev, 17. august 2016

Kaelakee Esmeraldale

Juuli alguses potsatas mu Etsy poe ( katrinpodra.etsy.com ) postkasti kiri, kus päriti kas ma eritellimusi ka teen. Kirjutajaks oli kostüümikunstnik Marcy Froehlich ( http://marcyfroehlich.com/ ), kes töötab praegu etenduse "The Hunchback of Notre Dame" kostüümide kujundamisega. Sooviks oli saada makrameetehnikas kaelakeed Esmeraldale, mis kujutaks Pariisi kaarti aastast 1500.


Idee tundus mulle põnev ja visandasin kiirelt oma nägemuse ehtest, mis Marcyle väga meeldis ja saigi töö vastu võetud. Kuna ehe pidi juba augusti alguseks USAs Sacramentos kohal olema, siis ilmselgelt tavapostiga poleks ehe õigeks ajaks kohale jõudnud. Kuna juba eelnevalt oli mul hea kogemus FedEx Eesti torweda kollektiiviga, siis uurisin ka seekord nendega saatmise hinda ja võimalusi ning nende pakkumine sobis ka mu tellijale. Seega tööle hoog sisse.

Selline oli minu esialgne visand ehtest:




Marcy saatis mulle ka Esmeralda kostüümi visandi:


Kostüümi kangas on õrnlillat tooni ja ülejäänud ehted kuldsed ja korallpunased. Kaelakee niidi tooniks valisin tumelilla ja keskseks kiviks leidsin Väikse Ingli poest punased ahhaadid.




Ja siis asusin punuma, ja harutama, ja punuma ... kogu ehe arenes töö käigus. Selgus ka väike, aga üsna oluline nüanss. Ehte punutises on üks punane helmes, mis tähistab Emeralda peidupaika Pariisis. Etenduse käigus annab ta ehte Quasimodole, et see oskaks teda linnast üles leida. Seega siis selgus, et tegu polegi lihtsalt ühe ehtega, vaid ehe on ka üsna oluline detail etenduses. Aina enam hakkasin aduma, kui oluline tellimus see ikka on.




Ja lõpuks oligi ehe valmis. Minu suureks rõõmuks oli ka Marcy mu tööga väga rahul ja ehe alustas teed Sacramentosse. Esmaspäeval andsin paki FedExile üle ja reedel oli ehe kenasti juba Marcy käes.



Kuna aga etendusi on ju palju, siis tuli mul ka varuehe teha. Marcy kontrollis esimese ehte üle, kas pikkus klapib ja kas suurus sobib kostüümi kaelusesse. Kuna kõik oli sobilik, siis lasin näppudel kärmelt käia ja tegin ka varuehte. Päris 100% samasugune see siiski ei tulnud. Aga eks neid erinevusi näeb vaid kahte ehet kõrvuti vaadates-võrreldes. Üldmulje on siiski sarnane.



Loodan kunagi saada ka pilte etendusest, et näha oma kätetööd juba etenduse miljöös.

Kogu see aeg kripeldas mul keelel küsimus, et miks just mina jäin Marcy valikusse. Küsisin lõpuks seda temalt ja vastus tuli selline:

Hi Katrin,
I saw your work on Etsy. I was looking for someone who did macrame, and I liked your work and one other person's work. I felt it was something that could be in the style of what I wanted AND it showed a mastery of macrame. The other vendor was from Canada, so closer, but did not do custom work. You were willing to do a custom order, and I was thrilled when you sent me a sketch of what you thought it should be. I also thought it was interesting that you looked up my website to know who I was and what my work was like! I'm so glad I found you!
I will let you know when we have a fitting, and will take a picture of it for you.
Best regards,
Marcy

Selline oli siis minu loominguline suveseiklus ja ma olen Marcyle väga tänulik, et ta mind usaldas. Kes teab, ehk ei jää see viimaseks koostööks temaga :)

1 kommentaar:

  1. Üliäge! See on juba tase! Ja selliste postitustega taevalaotusesse tõustaksegi!

    Love it!!!

    VastaKustuta